woensdag 7 november 2012

Geduld!


In huis hebben we een gouden regel......
.......we vieren feest voor feest!

Ieder jaar gaat dat prima zo,
maar dit jaar mag de kerst van mij eigenlijk wel eerder op de stoep staan.
Mijn vader maakte voor mij namelijk een prachtig kerstboompje.

En ook al geniet ik ieder jaar weer intens van al die zelfgemaakte lichtjes,
de rode koude wangen van de kinderen
en de liedjes bij de deur met Sint-Maarten.
Van de spanning, het lekkers en verwennerij van het heerlijk avondje
en al zijn gezelligheid daar omheen.

Het boompje en ik moeten toch echt nog even geduld hebben,
want pas als de Sint weer met zijn stoomboot terug naar Spanje vaart
is de kerst aan de beurt.

Op zolder staat hij nu te wachten om straks een mooi plekje in de woonkamer te krijgen.
En ik... ik wacht mee en dat kost me meer moeite dan anders.

Wordt vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten