woensdag 9 januari 2013

Lievelingsbloemen

weg
lentegevoel!

Na een hele mooie blauwe zondag met veel zon,
is het nu al 3 dagen
donker, nat, grijs
en 
ongezellig weer.

Het is stil in huis,
de kinderen zijn weer naar school.
De kerstspullen staan op zolder weer achter het schot.
En boven zitten we nog in de troep
door de hele verhuizing.

Na de kamerruil met Nienke hebben wij er ook een mooi kamertje voor terug gekregen.
De rode muren van haar oude kamer hebben plaats gemaakt voor
crème-wit en grijs.
Het is klein, maar knus!
En we zijn er blij mee..

In huis is nog genoeg te doen,
al zijn het niet de leukste klusjes.
Met dit saaie, regenachtige weer
zou je denken aanpakken en doen........!

Maar nee,
al 3 dagen komt er niet heel veel uit mijn handen.
Ik baal van het weer,
kijk al 3 dagen naar de rommel die ik op moet ruimen.
Doe de deur van de wasmachinekast weer gauw dicht 
als ik die grote berg was zie liggen.
Het schiet niet erg op zo.

Tot....
ik ze vandaag langs de weg zag staan.
Mijn lievelingsbloemen,
ze zijn er weer!
Je koopt ze hier voor een habbekrats,
bij een stalletje aan de weg.
Bij de boer.
Iets waar mijn schoonmoeder uit Brabant erg jaloers op is.
Tulpen

 


30 stuks, lente in huis.
En ik...
ik ben blij.
Blij met mijn lievelingsbloemen in de vaas.

Blij dat ik in huis toch weer aan de slag ben gegaan!



1 opmerking:

  1. Mooi de tulpen! Ik heb ze ook in huis gehaald vorige week... Doet gelijk anders aan binnen.
    Lieve groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen